Real Estate Magazin – Magazin o svetu nekretnina

Kad arhitektura umeša prste u dečju igru

Najveća briga svih roditelja je kako da pripreme svoju decu za budući svet. Obrise tog novog sveta možemo da naslutimo, a pored vrednosti koje im treba utkati u sve ono što nose iz roditeljskog doma, nabolji recept za ovu pripremu je naučiti ih da razmišljaju stvaralački – kreativno! Time ste im dali alat za opstanak i napredak.

Jedan od načina razvoja kreativnog razmišljanja je igra i to ne bilo kakva. Tu na scenu stupa ArchiPLAY, hrabri domaći brend iza koga stoje arhitekte, edukatori i roditelji, bračni par Branković.

Otvoreni koncept ArchiPLAY igračaka podrazumeva veću aktivnost deteta, nego kod igre sa usmerenim rezultatom. Ta sloboda otvara bezbroj mogućnosti za kreaitvnost, ali i prilika za razvoj.

„Naše igračke su nastale kroz edukativni proces, na njima su osim arhitekata radili i pedagozi, učitelji, defektolozi i sa ponosom ističemo da imaju visok razvojni potencijal. On se ostvaruje kroz podsticaj razvoja fine motorike nizom složenih pokreta sastavljanja elemenata. Zatim razvija kreativno mišljenje kroz neusmerenu igru koju dete istražuje. Dalje, razvija prostornu logiku tako što dete manipuliše elementima u prostoru ili na papiru, a takođe pospešuje rešavanje problema jer nizom pokušaja, uz učenje, dete uči kroz dragocene greške“, objašnjavaju nam Biljana i Bratislav.

Igračke koje kreiraju rezultat su višegodišnjeg rada na arhitektonskoj edukaciji dece.

„Imali smo sreću da budemo pozvani od strane Beogradske internacionalne nedelje arhitekture da osmislimo i vodimo arhitektonske radionice i edukativne programe za decu. Tokom osam godina edukativnog rada, dizajnirali smo i izradili mnogobrojna sredstva za rad koja smo koristili da deci približimo tematiku prostora, grada, arhitekture, oblikovanja. U jednom trenutku shvatili smo da u njima postoji tržišni potencijal, i odlučili da napravimo brend koji će ponuditi visoko estetizovane proizvode za učenje kroz igru.“

Prvi crtački set napravili su 2012. godine i predstavili ga kolegama na jednom kongresu u Hrvatskoj. Reakcije su bile jako dobre, odmah su dobili i sugestije za unapređenje, i to im je bilo dovoljno da se upuste u dalji razvoj koncepata igre, kao i u razvoj proizvoda.

„Najveći izazov je bio tržišni aspekt posla – kako sopstveno shvatanje dizajna pripremiti i upakovati za tržište? Kako preneti poruku? Kako vizuelno komunicirati? Prošli smo razne fazeiI mnogo naučili o tome kako želimo da nas kupci percipiraju i kako da to i postignemo“, objašnjavaju nam Biljana i Bratislav put razvoja ArchiPLAY brenda.

Igračke se, zavisno od načina upotrebe i edukativnog cilja, izrađuju od punog drveta, furnira, pločastih materijala na bazi drveta - šper ploče i lesonita, pleksiglasa, kartona.

ArchiPlay igračke možemo podeliti na konstruktorske i crtačke setove. Za sada postoje dva konstruktora – osnovni – koji je slobodan za igru i kreativno istraživanje, bez usmeravanja rezultata, i Winda – tematski set pomoću kog se grade tri različite vetrenjače. Postoji nekoliko proizvoda na temu crtanja – od piši/briši kućica, preko blanko slagalica i kartonskih kućica, do šablona za crtanje.

Na koji način ove igračke podstiču i neguju kreativnost, najlakše je objasniti na primeru. ArchiPATTERN čine različiti arhitektonski, geometrijski i prirodni oblici koji su raspoređeni na tri šablona. Igra počinje posmatranjem ovih oblika i idejom šta se od njih može napraviti. Uloga roditelja je u iniciranju i podsticanju pitanjima kao što je: „Kako bismo mogli da napravimo kuću za žirafu? Možemo li napraviti od ovih oblika napraviti grad?“

Ova igra podstiče kreativnost na elementarnom nivo, zbog čega je namenjena deci uzrasta od četiri i više godina. Nudi osnovne oblike i beskrajne mogućnosti njihovog kombinovanja u nove slike i kompozicije.

Na pitanje da li je svaki set prilagođen određenom uzrastu dece, Biljana objašnjava da je donja granica za archiGRAFFITI piši/briši kućice po kojima se crta kredama dve godine. „Konstruktor setovi su namenjeni uzrastu od četiri godine i više, a praksa je pokazala da se setovi za gradnju aktivno koriste sve do kraja osnovne škole. Mnogi roditelji nam pišu da se i sami igraju ili čak i da kupuju setove za sebe!“

Ovo samo potvrđuje činjenicu da je igra univerzalna stvar, koja oplemenjuje odrastanje i život, a Biljana I Bratislav svoju misiju vide u tome da igru učine višestruko korisnom. „To je, ispostavilo se, veoma ozbiljan i naporan posao, ali jedan od onih koji vam regenerišu energiju, umesto da je crpe“, zaključuju osnivači ArchiPLAY igračaka.

Izvor: Real Estate magazin