Real Estate Magazin – Magazin o svetu nekretnina

Immofinanz: Fokus na stvaranju vrednosti

IMMOFINANZ je jedna od najvećih komercijalnih grupa za nekretnine čije su aktivnosti fokusirane na ritejl i kancelarijski segment. Ukupna vrednost kompanijskog portfolija koji pokriva više od 220 nekretnina je 4.3 milijarde evra. Kompanija posluje u Austriji, Nemačkoj i regionu Centralne i Istočne Evrope i Jugoistočne Evrope, gde se od decembra 1994. i zvanično nalaze na Bečkoj berzi (vodeći ATX indeks), a od maja 2013. i na Varšavskoj berzi. U prva tri kvartala 2018. godine ukupan prihod od iznajmljivanja nekretnina bio je oko 176 miliona evra, od kojih se oko 78 miliona odnosilo na poslovanje iz ritejl segmenta, sa bruto povratom od 7.5 odsto.

Stop Shop Niš

Osnovna delatnost IMMOFINANZA obuhvata upravljanje i razvoj ritejla i kancelarijskog prostora u selektovanim zemljama Centralne i Istočne Evrope. Portfolio kompanije uključuje tri brenda: myhive, kancelarijski prostor, STOP SHOP ritejl parkovi i VIVO! šoping centri. Osnova poslovanja kompanije IMMOFINANZ je fokus na stvaranju vrednosti – uvek sa ciljem da ojača svoje postojeće investicije i održivi protok novca.

Kompanijski međunarodni brend kancelarijskog prostora myhive zasnovan je na inovativnom kancelarijskom konceptu i odličnoj infrastrukturi u glavnim gradovima. Myhive kancelarije ne samo da nude najbolju uslugu u ovoj oblasti i raznovrsnu infrastrukturu, već su usmereni i na gostoprimstvo svojih korisnika, nudeći ekskluzivne prostorije, kao i mogućnost okupljanja i druženja organizovanjem redovnih događaja.

myhive, Park Postepu

Brendovi STOP SHOP i VIVO! prisutni su na više od 90 lokacija u devet zemalja i njihovi kapaciteti su u celosti popunjeni. Ritejl brendovi su primarno kreirani za sekundarne i tercijalne gradove u regiji Jugoistočne Evrope, i nude decentralizovan pristup svim zakupcima.

IMMOFINANZ je u 2018. godini zabeležio veliki rast u broju posetilaca na ritejl lokacijama. Više od 142 miliona posetilaca je posetilo STOP SHOP ritejl parkove i VIVO! šoping centre, što predstavlja povećanje od približno 20 miliona posetilaca, ili 16.7% u odnosu na prethodnu godinu. Takođe, nakon akvizicija i prilagođavanja prodaje u novim objektima, broj posetilaca je porastao za 4.8%, na približno 128 miliona posetilaca. Zakupci u IMMOFINANZ ritejl parkovima i šoping centrima generišu godišnji porast od približno 5% u svojim bruto povratima.

Ovi izvanredni pokazatelji učestalosti poseta i ukupnog prihoda dodatno potvrđuju kompanijsku politiku usmerenosti na posetioce u ritejl sektoru. Podatak od 142 miliona posetilaca predstavlja ukupan broj populacije u četiri osnovna tržišta u kojima kompanija posluje: Austrija, Nemačka, Poljska i Češka. Na osnovu prosečnih prihoda po kvadratnom metru, zakupci u STOP SHOP i VIVO! su prošle godine generisali prihod od ritejla u iznosu od 1.6 milijardi evra.

VIVO! šoping centri su dizajnirani za gradove sa prigradskim područjem od najmanje 200.000 stanovnika. Trenutno, VIVO! brend se nalazi na deset lokacija u Slovačkoj, Rumuniji, Poljskoj i Češkoj. Ovi šoping centri nude raznoliki miks internacionalnih i domaćih radnji, luksuzna mesta za ručanje, kao i veliku ponudu usluga i zabave. Koncept predstavlja idealno mesto za porodice koje žele da uklope kupovinu i zabavu na jednom mestu. Deset VIVO! šoping centara obuhvataju približno 304.000 kvadratnih metara i popunjene kapacitete od 97.7 odsto.

VIVO!

STOP SHOP je uspešni brend za ritejl parkove čije se lokacije nalaze u centralnoj Evropi i prigradskim područjem od 30.000 – 150.000 stanovnika. Koncept je prvo predstavljen 2006. godine i od tad je postigao veliku popularnost u okolnim gradovima. Trenutno, 80 lokacija u devet zemalja sa preko 567.000 kvadratnih metara prostora za izdavanje nalazi se pod krovom STOP SHOP brenda. STOP SHOP je trenutno prisutan u devet zemalja: Slovačka (16 STOP SHOP ritejl parkova), Mađarska (14), Austrija (12), Češka (10), Slovenija (9), Srbija (9), Poljska (7), Hrvatska (2) i Rumunija (1) sa ukupnom vrednošću od oko 800 miliona evra. Plan kompanije je da poveća broj STOP SHOP brendova na 100 lokacija. U novembru 2018. kompanija je kupila osam novih ritejl parkova u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj. Novi objekti su u celosti popunjeni i generišu godišnji prihod od izdavanja od približno 7.2 miliona evra. Sledeće akvizicije su trenutno u fazi evaluacije, a dva STOP SHOP-a u Poljskoj i Srbiji su u izgradnji.

STOP SHOP ritejl parkovi nude široki asortiman proizvoda kao i dobar odnos cena i kvaliteta. Sa efikasnom saobraćajnom pristupnicom, kao i velikim parkingom, ovaj koncept se fokusira na „pametne kupce“ koji cene laku dostupnost. STOP SHOP brend je prepoznatljiv po svom kvalitetu i pristupačnim cenama, gde posetioci mogu da kvalitetno kupuju, ali ujedno i da uživaju u ostalim dnevnim aktivnostima. Veliki broj parking mesta i lokacija uz dobru povezanost su veoma važni aspekti ovog brenda. Zakupci predstavljaju miks domaćih i internacionalnih brendova kao što su IDEA, LC Waikiki, Deichmann, C&A, McDonald, Sport Vision, Takko, Tom Tailor, CCC i Cineplexx bioskop.

Stop Shop, Požarevac

Prvi STOP SHOP ritejl park u Srbiji otvoren je u aprilu 2015. godine u Čačku, nakon čega je u Nišu kasnije te godine otvoren još jedan. Trenutni STOP SHOP portfolio u Srbiji obuhvata ritejl parkove na devet lokacija: Čačak, Niš, Lazarevac, Valjevo, Požarevac, Vršac, Borča, Smederevo i Subotica sa ukupno 83.600 kvadratnih metara prostora za izdavanje.

Naredna STOP SHOP lokacija u Srbiji je u fazi izgradnje. Visina investicije novog ritejl parka u Sremskoj Mitrovici, čije otvaranje je planirano za avgust 2019. godine, je oko 9 miliona evra i ovaj objekat prostiraće se na 7.000 kvadratnih metara prostora za izdavanje. Ovo otvaranje će ujedno označiti i jubilarni deseti STOP SHOP ritejl park u Srbiji. Takođe, nedavne akvizicije u Srbiji uključuju ritejl parkove sa 32.500 kvadratnih metara prostora za izdavanje u Subotici, Borči i Smederevu.

STOP SHOP format je idealan za zemlje poput Srbije zbog svoje veličine i trenutne ponude modernog ritejl prostora.