Real Estate Magazin – Magazin o svetu nekretnina

Konstantan kvalitet proizvoda

INTERVJU: Vladimir Simić, Direktor, Helios Srbija

Jedna od najznačajnijih investicija koju je kompanija  Helios Srbija sprovela u poslednjih nekoliko godina je izgradnja novog, savremenog pogona za građevinske proizvode. Prema rečima Vladimira Simića, direktora kompanije, Helios Srbija odlikuje se i stručno osposobljenim kadrom, a  implementirali su i savremene proizvodne procese usklađene sa standardima Helios Grupe, kao i evropskim standardima, koji podrazumevaju kontrolu kvaliteta tokom proizvodnog procesa, kao i kontrolu finalnog proizvoda.

Smatram da je od izuzetnog značaja činjenica da su naši proizvodi konstantnog kvaliteta, bez obzira na šaržu u kojoj su proizvedeni. Svi parametri su u okvirima defnisanih vrednosti, proizvodi su sertifkovani od strane nadležnih institucija. Donošenjem Zakona o građevinskim proizvodima, u praksi ćemo samo nastaviti da radimo po usvojenim procedurama uz stalna unapređenja tokom vremena“, objašnjava Simić.

Građevinska sezona je počela. Koji su Vam planovi i očekivanja od ove godine?

Za našu kompaniju građevinska sezona je veoma važna, ali nije od presudnog značaja. Razlog za to je što smo mi bojarski vrlo slojeviti. Udeo Dekorative, programa koji je vašoj čitalačkoj publici najpoznatiji, marketinški najvidljiviji i od građevinske sezone najzavisniji u našem poslovanju iznosi 35-40%. Ostalo su  različiti industrijski programi koje karakteriše B2B poslovanje.

Ta slojevitost uz činjenicu da pored domaćeg tržišta našu robu plasiramo na još 17 inostranih tržišta, sa jedne strane našoj kompaniji obezbeđuje „žilavost“ i stabilnost u prometu i proftu i u kriznim periodima, a sa druge strane smo limitirani za velike ekspanzije u prometu kakvih smo poslednjih godina svedoci kod usko specijalizovanih kompanija najvećim delom oslonjenih na građevinsku sezonu i od konjukture u tom segmentu.

Planovi i očekivanja u novoj građevinskoj sezoni su nam značajni i optimistički. Promenili smo ugao gledanja, svesni smo da je konkurencija specijalaca u ovom segmentu velika, cenimo je i ne trkamo se po svaku cenu. Radićemo u nekoliko pravaca:

  • Širimo asortiman
  • Koristimo odlična iskustva B2B industrijskih programa i kupcima nudimo rešenja. Tada cena nije jedini i najsuroviji faktor za dobijanje posla.
  • Nudimo kompletnu ponudu (sve više uključujući i rad), jer imamo najširi program.
  • Potpuno smo drugačije organizovali vođenje projektnog biznisa u našoj kompaniji, sa naglaskom na multifunkcionalnost.
  • Za razliku od prethodnog perioda, sarađujemo sa svima u distribucijskom kanalu i kod većih i kod manjih projekata.

Kako ste zadovoljnji prošlom godinom da li je bilo pada ili rasta prometa i u kom procentu?

Izuzetno smo zadovoljni prošlom godinom. Ostvarili smo rast prodaje nešto više od 3%, realizujući rekordni promet od 28,5 miliona evra, imamo rast EBITDA i neto profta u odnosu na 2017. godinu. U poslednjih par godina značajno smo podmladili kadrovsku strukturu, a najvažniji kadrovi su u punoj zrelosti i već duži vremenski period smo stabilni i svi su zaista odlični. To nam je najveća snaga, kao i generalno ceo kolektiv i svi zaposleni. Osvojili smo nekoliko novih kupaca i tržišta. Držimo troškove pod kontrolom i sa potraživanjima smo prilično stabilni, a posebno smo ponosni na AAA sertifkat bonitetne izvrsnosti, iako radimo na likvidonosno veoma teškim tržištima.

 

Šta sve proizvodite u fabrici u Gornjem Milanovcu? Koji je udeo izvoza u ukupnoj proizvodnji?

Već sam pomenuo da smo prodajno izuzetno slojeviti, to važi i za proizvodnju i po tome smo jedinstveni u Srbiji:

  • Program praškastih i tečnih (od prošle godine i žbuke) građevinskih proizvoda
  • Program alkidnih i vodenih premaza za dekorativu
  • Nitro program
  • Program lakova u prahu
  • Program boje za puteve
  • Program industrijskih premaza za Metal i Drvo
  • Imamo i IDC sitniju proizvodnju manjih šarži namenjenih manjim industrijskim kupcima i projektnom biznisu.

Udeo izvoza je oko 50% znači negde oko 14 miliona evra. Najznačanija su nam tržišta Rusije, Belorusije, BIH, Kosova, Makedonije, a značajnu ekspanziju poslednjih godina imamo u Poljskoj, Bugarskoj i Češkoj.

Gde vidite vašu kompaniju za pet godina?

Na nivou 35 do 40 miliona evra i 11% EBITDA. Verujem da će dekorativni program pomoću jakog nacionalnog i regionalnog brenda ponovo generisati uspon frme i širu prepoznatljivost. Nudićemo kvalitet na najvišem nivou sa svim mogućim standardima i sertifkatima i sistemska rešenja, a ne proizvode. Bićemo 100% skockani proizvođač sa potpuno upošljenim kapacitetima i sa učešćem izvoza od 60%. Imaćemo značajno drugačiji i moderniji marketinški nastup i ostvarićemo maksimalnu sinergiju sa novim vlasnicima.

Helios je deo velikog sistema. Kako tačno izgleda vlasnička struktura ove kompanije?

U ovom trenutku vlasnici su nam svetski i japanski giganti, 80% Kansai Paint i 20% Mitsui&Co.

Koliko ulažete u edukaciju korisnika? Da li organizujete obuke i seminare za njih?

Ovo nije fraza - ulažemo zaista mnogo. Međutim, ovde je važno notirati da se flozofja i koncept edukacija menja. Manjak je radne snage, profesionalci nemaju vremena za okupljanja, rešenje se traži odmah i na licu mesta.

Tako i mi postajemo fleksibilni i radimo veliki broj internih (da bi što više naših ljudi obučili sa što više programa, jer smo široki i da bi bili u prilici da eksterne korisnike edukujemo na licu mesta) i eksternih obuka (kada ima prilika na jednom mestu, veći skup, ali sve više direktno na objektima i u toku rada).

U ovom trenutku kalendar nam je prepun navedenih edukacija, samo u protekla tri meseca smo imali preko 30 ovakvih aktivnosti. Kroz budžet za marketing, troškove reprezentacije, prenoćišta i poklone u ove svrhe investiramo 200-250 hiljada evra godišnje.

Na koji način distribuirate svoje proizvode?

Isto kako smo široki u prodajno-proizvodnom asortimanu koristimo i različite načine distribucije u zavisnosti od pojedinih tržišta i programa:

  • Helios trgovačke kompanije u inostranstvu (Rusija, BIH, Makedonija, Crna Gora, Slovenija, Poljska …)
  • Ekskluzivne ili neekskluzivne eksterne distributere (Bugarska, Belorusija, Kosovo, Češka,…)
  • 5 najjačih veleprodaja u Srbiji (distribucije Dekorative i Mobihela u Srbiji)
  • Direktna saradnja sa maloprodajama i servisima (Srbija Dekorativa i Mobihel)
  • Najjači industrijski kupci (Srbija)
  • Profesionalni trgovački distributeri industrijskih proizvoda (Srbija)
  • Kompanije veliki izvođači (Boja za puteve Srbija, građevinske firme Srbija)

Kako god da se odlučimo u srži su odlični odnosi sa kupcima, naša velika predusretljivost i gostoprimstvo i uzajamno poverenje.